Breakfast at Tiffany´s

När det gäller frisyr, smink och smycken till bröllopet så är den här bilden min största inspiration:

       

Håret högt uppsatt med lugg och liten tiara till eyeliner och rosiga kinder och läppar. Enkelt, klassiskt och sött!

Själv kommer jag att köra på en lite längre och tjockare lugg och skippa pärlorna (snygga på andra, tantiga på mig tyvärr) men annars snor jag Audreys look rakt av. För övrigt är just Audrey Hepburn en grym stilikon när det gäller tjusiga partyoutfits med retro-feeling!





Gillar även hennes preppiga vardagsstil med smala byxor och shorts och tvärrandiga toppar men den kräver en smal och lite pojkaktig figur för att komma till sin rätt tycker jag. Däremot funkar ju svarta, enkla klänningar och platta ballerinas på de allra flesta men personligen tycker jag ändå mest om festblåsorna. Synd att man inte använder just de plaggen särskilt ofta bara...

/Mikaela

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0