Kalas och GI

Skitfredagen blev till en mysig helg trots allt. Syster och min ena svägerskas man fyllde år så det blev kalas både hemma os mamma och pappa (min syster bor i en liten etta för tillfället där hela familjen inte direkt får plats...) och i Uppsala med lillens alla kusiner. Sedan mötte vi också upp min svärmor på Arlanda efter hennes londonresa vilket var uppskattat. Efter det landade vi alla tre i soffan i en trött men nöjd hög!

Förutom en massa födelsedagsfirande har jag också hunnit med att övningsköra lite och börjar få grepp om hur man startar bilen utan att få motorstopp. En annan grej jag ägnat mig åt är att fylla kylen med en massa nyttigheter för här ska nämligen köras GI-mat fram tills jag doppar tårna i medelhavet i juli! Förhoppningsvis kan jag även fortsätta äta lite bättre både under semestern och efter och gå ned de sista baby-kilona för gott. För att göra det enkelt för mig så har jag införskaffat en bok med färdiga menyer för sex veckor som heter "Klaras goda GI-dagar". Boken kostar 108 kr hos Bokus och recepten i den är väldigt enkla och de är även lätta att anpassa om man som jag är allergisk. Det jag gillar med GI är att det inte är någon mirakelkur utan något som på lång sikt, i kombination med motion kan göra mig både lättare och friskare. Nu låter jag lite som Anna Skipper men fullt så illa är det inte. Jag tänker INTE dricka vidrig linfröolja eller läbbiga grönsaksdekokter. Och en sommar är inte sommar utan kall cider och glass så det kommer nog slinka ned ändå!

Nej nu ska jag jobba lite men lite senare tänkte jag visa upp dagens shoppingfynd som jag visserligen inte köpt en men efter lunch så...

/Mikaela

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0