Höstfeeling

Idag var det riktigt kallt ute så det blev vintermössan på för lillungen. Jag gillar höst så länge jag inte får en ovälkommen dusch när jag går ut eller möts av att det blåser halv storm. När det är som idag, kallt men uppfriskande på något vis så trivs jag alldeles utmärkt. Kikade dessutom precis in på Cubus hemsida och hittade riktigt snygga grejor så nu är jag riktigt sugen på en snygg höstgarderob!

              

Är särskilt förtjust i halsbandet med trädet och fågelburen och de grå brallorna för 199 kr kommer definitivt flytta in i min garderob. Klänningen blir en söt liten partyblåsa till färgade strumpbyxor och klackar som tacksamt kläs ned med en kofta och boots till vardags.

En sak som jag däremot inte gillar med hösten (speciellt inte just nu p.g.a svininfluensan) är alla hostande, snorande människor när man åker komunalt. Har man dessutom ett barn som går på förskola så är det mycket svårt, för att inte säga omöjligt, att inte bli lika jäkla hostande, snorande och eländig själv. Och här sitter jag alltså nu och känner mig lite hänging med värk i huvud och hals och anar att en förkylning är på gång. Är som sagt inte ett dugg förvånad men det gör inte att jag mår bättre. Hoppas, hoppas, HOPPAS att jag mår bra på lördag så att inflyttningsfesten blir av. Skulle ju vara jäkla typiskt att bli sjuk lagom tills dess...

/Mikaela

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0